Prijave smo počeli dobivati još u listopadu, nikada ih nismo dobivali tako rano. Zadovoljni smo intenzitetom kojim pristižu i s obzirom na upite gotovo smo sigurni da će biti više od 700 izlagača, dakle kao i proteklih nekoliko godina.
Od 27. veljače do 1. ožujka u Virovitici će biti održan jubilarni 20. Međunarodni sajam gospodarstva, obrtništva i poljoprivrede „Viroexpo 2015“. Zemlja partner ovogodišnjeg sajma je Mađarska, a po prvi puta sajam ima i grad partner. Bit će to Velika Gorica. Generalni pokrovitelji sajma su Ministarstvo gospodarstva, Ministarstvo poljoprivrede i Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, a organizatori i pokrovitelji Virovitičko-podravska županija, Grad Virovitica, HGK – Županijska komora Virovitica, HOK – Obrtnička komora Virovitičko-podravske županije, Turistička zajednica Virovitičko-podravske županije i Poduzetnički inkubator Virovitičko-podravske županije. O tijeku priprema razgovarali smo s direktorom sajma Igorom Androvićem.
Po prvi puta se Viroexpo u povijesti dugoj dva desetljeća održava u promijenjenom terminu. Nije više krajem siječnja već krajem veljače. Kakve su reakcije izlagača?
Za jubilarni 20.sajam odlučili smo promijeniti termin i siguran sam da smo povukli dobar potez. To je, uostalom od nas tražila velika većina izlagača i posjetitelja i do sada nismo imali niti jednu primjedbu. Naprotiv, reakcije su pozitivne, svi su pozdravili promjenu termina. Vjerujem da će nam to olakšati organizaciju sajma jer bi nam vremenski prilike nametnule dodatne obveze.
Koliko se sajam u tih dvadeset godina promijenio?
Krenuli smo kao jedna mala izložba s izlagačima iz Virovitičko-podravske županije koji su se okupili u kavani hotela Slavonija. Kasnije su počeli izlagati i gospodarstvenici iz drugih županija, pa iz cijele Hrvatske, pa iz inozemstva. Svake godine uvodili smo nešto novo, promijenili smo pet lokacija, a ono što nas posebno veseli je što je to jedini sajam u Hrvatskoj koji bilježi tendenciju rasta – od prvog sajma kada je bilo tridesetak izlagača do prošle godine kada je izlagalo njih 780. Prvi sajam imao je 375 kvadrata, a ovaj će biti na 23.400. Na prvom sajmu bilo je 1200 posjetitelja, a na prošlom 23.000. Sajam je rastao iz godine u godinu, nadam se da će rasti i dalje ili da će se zadržati na brojkama koje su sada.
Ankete koje radite nakon svakog sajma pokazuju da ga izlagači u velikoj većini ocjenjuju odličnim ili vrlo dobrim ocjenama. Gotovo 96 posto izlagača najavljuje svoj dolazak i naredne godine. No, koje su primjedbe?
Ankete koje svake godine radi Hrvatska gospodarska komora – Županijska komora Virovitica daju nam vjetar u leđa za organizaciju idućeg sajma. Većina ocjena su odlične, a one negativne se odnose na hladnoću u montažnom objektu. Na žalost tu nismo imali nikakvog utjecaja jer unatoč svim pokušajima nismo uspijevali ugrijati prostor da bi izlagačima koji bi tu provodili cijele dane bilo ugodno. Upravo smo na temelju tih anketa i ocjena pomakli termin održavanja sajma.
Početkom godine započeli ste reklamnu kampanju. Osim jumbo plakata vidjeli smo i oglas na rukometnoj utakmici Hrvatska-Srbija odigranoj u Rijeci. Koliko je marketing bitan u organizaciji sajam i kakvi su efekti?
Iako smo već postali brend Virovitice i Virovitičko-podravske županije, iako se za Viroexpo već zna uvijek je važno oglasiti se i to počnemo intenzivnije raditi dva do tri mjeseca prije samog održavanja. Ove godine smo mijenjali termin pa smo marketinške aktivnosti odlučiti malo pojačati. Inače, nama reklamna kampanja traje cijele godine jer obilazimo i predstavljamo se na drugim sajmovima gdje se animiramo izlagače da dođu i kod nas. Sa svim dosadašnjim izlagačima u stalnom smo kontaktu jer im mailom šaljemo newslettere, a unatoč tome poštom šaljemo mapu sajma s prigodnim dopisom i prijavnicom.
Kojom dinamikom pristižu prijave za nastup?
Prijave smo počeli dobivati još u listopadu, nikada ih nismo dobivali tako rano. Izlagači obično čekaju zadnje dane, a kako je smo ovogodišnji sajam malo pomakli za mjesec dana unaprijed ovoga puta imat ćemo jasnu situaciju puno prije početka sajma. Prijave dolaze gotovo svakodnevno, zadovoljni smo intenzitetom kojim pristižu i s obzorom na upite gotovo smo sigurni da će biti više od 700 izlagača, dakle kao i proteklih nekoliko godina. Formalno, prijave primamo do 1. veljače, a ako bude bilo mjesta zaprimat ćemo ih još nekih petnaestak dana nakon toga.
Ove godine pripremate i 1.Međunardoni sajam LAG-ova. Kako ste došli na tu ideju?
U okviru sajma SLAVIN u Orahovici prošle godine održan je Forum LAG-ova pa smo u dogovoru s LAG-om Virovitički prsten dogovorili prvi Međunarodni sajam LAG-ova koji bi se održao u Virovitici u istom terminu kada i Viroexpo. Na njemu će sudjelovati izlagači iz Hrvatske, Slovenije, Srbije, Bosne i Hercegovine, Kosova, Crne Gore i Makedonije. LAG-ovi su tek u formiranju, postoje tek nekoliko godina, a Hrvatska i Slovenija prednjače po broju LAG-ova. Organizirat ćemo i nekoliko stručnih predavanja koje se tiču ‘lider programa’, a predavač iz Slovenije pričat će o tome kako oni privlače sredstva Europske unije.
Kako će biti obilježena 20. obljetnica sajma? Pripremate li neko iznenađenje za izlagače i posjetitelje?
Dvadesetu obljetnicu obilježit ćemo prigodnim kulturno-umjetničkim i zabavnim programom. Još ga definiramo pa ne bih sada pričao o detaljima, a ono što mogu kazati da izlagače i posjetitelje čeka dobar sajam koji će, nadam se, doprinijeti poboljšanju gospodarske situacije u Virovitici, Virovitičko-podravskoj županiji i cijeloj Hrvatskoj. (www.sajmovi.eu)