Viroexpo se u nekoliko godina isprofilirao u jedan od najvećih sajmova u Hrvatskoj. Stoga smo tijekom sajma popričali i s direktorom sajma, Igorom Androvićem. Taj poduzetni Virovitičanin, sa svoje 33 godine, direktor je čak tri poduzeća istovremeno, županijskog Poduzetničkog inkubatora d.o.o., poduzeća Viroexpo d.o.o. te Terra Slavonice d.o.o.
– Budućnost Viroexpo-a vidim na drugoj lokaciji. Viroexpo se trenutno održava na lokaciji koja je u vlasništvu države, a ne grada. Želimo da sajam ima vlastiti prostor gdje se može širiti te planiramo izgraditi vlastitu halu putem projekta koji ćemo prijaviti na fondove EU. To bi bio multifunkcionalni objekt koji bi tijekom godine bio vjerojatno u funkciji sportskih terena. Smatramo da smo na ovoj lokaciji postigli maksimalno koliko god smo mogli i da Viroexpo zaslužuje i može više. Želimo privući strane izlagače koji su već u velikoj mjeri prepoznali vrijednost koju im pruža dolazak u Viroviticu – smatra Igor Andrović, direktor Viroexpo-a koji je postao pokretač gospodarstva u regiji.
Viroexpo treba vlastiti prostor na kojem se može širiti
– Ono što izlagače svake godine vraća na sajam je definitivno broj posjetitelja koji dođu na Viroexpo, razgledaju, naruče proizvode, sklapaju se dogovori, ugovori, poslovi. Ono što je u našem interesu, ali i interesu izlagača, je velik protok ljudi, a tu smo prvi u Hrvatskoj. Broj posjetitelja na Viroexpo-u ne ide ispod 20.000. Zamislite onda koliko to znači jednom proizvođaču kada u nekoliko dana njegove proizvode vidi toliko ljudi. Viroexpo ima veliko značenje za razvoj gospodarstva Virovitičko-podravske županije jer se domaći poduzetnici imaju priliku predstaviti inozemnim poduzetnicima i posjetiteljima, pa tako i povećati mogućnost za izvoz svojih proizvoda, a na sajmu se uspostavljaju i izravni kontakti s novim potencijalnim kupcima i tržištima. Ako se posao ne ugovori danas, budite sigurni da će se ugovoriti kroz par dana. Tu ne dolaze samo obitelji s djecom, dolaze i proizvođači, poslovni ljudi, vlasnici poduzeća. Sajam ovakvog tipa nudi dakle sve na jednom mjestu upravo za takvu vrstu posjetitelja” – kaže Andrović za Agroklub.
Mjesto gdje se trži i živi poljoprivreda
Slikovito, možemo reći da su to posjetitelji s dodanom vrijednošću. I upravo oni, uz strane i domaće izlagače, daju ovom sajmu zamah već 20 punih godina. Nikada toliko ljudi neće proći kroz poljoprivredna gospodarstva i tvrtke, koliko prođe kroz jedan Viroexpo.
Izložbeni prostor od 23.300 m2, od čega 8.300 m2 zatvorenog i 15.000 m2 otvorenog prostora, mjesto je gdje su se svojim proizvodima i uslugama predstavili izlagači iz 26 zemalja.
– U Hrvatskoj ima preko 350 sajmova. Mjesta ima i za Bjelovarski sajam i za Farm Show, ako se kalendarski dobro rasporede. Iako konkretni pomaci za poljoprivredu dolaze s državne razine, na sajmovima se trži i ugovaraju se poslovi pa se to direktno odražava na uspješnost proizvodnje. Kod nas prevladava zatvoreni prostor, nudimo proizvode širokog asortimana, od prehrambene i drvne industrije do ljekovitog bilja, dok je Bjelovarski sajam isključivo poljoprivredni, specijaliziran za pojoprivrednu mehanizaciju i odvija se na otvorenom prostoru. Naš sajam je i gospodarski i obrtnički – kaže Igor Andrović.
Gospodarski potencijal suradnje s Mađarskom i Velikom Goricom
EU je omogućila jednostavniju komunikaciju sa stranim izlagačima. Više nema granica pa svi mogu svoje proizvode bez problema dovesti u Hrvatsku. Sljedećih godina, kažu, očekuju još i više.
– Ove je godine sajam otvorila i predsjednica države, Kolinda Grabar Kitarović što samo daje dodatnu važnost sajmu, tu je bilo i pet veleposlanika, dvadeset župana, predsjednika uprava, ali i direktora firmi. Prepoznatljivi smo u cijeloj regiji, a u narednim godinama očekujemo još i više – dodaje direktor sajma Viroexpo.
Zemlja partner ove godine bila je Mađarska koja je na sajam došla s više od 50 izlagača na 300 metara kvadratnih. Mađarska je jedina zemlja koja je po drugi puta nastupala kao zemlja partner. Osim s velikim brojem izlagača, Mađarska se predstavila i kroz kulturni i gastronomski program tijekom sva tri dana sajma. Jubilarni sajam po prvi puta je imao i grad partner, Veliku Goricu.
– Inicijativa je pokrenuta s njihove strane budući da je mnogo poduzetnika s područja Velike Gorice bilo zainteresirano za dolazak na sajam, pa smo tako odlučili da se predstave kao grad partner sajma – zaključuje Andrović ističući kako se nada da će tu praksu nastaviti i u budućnosti. (www.agroklub.com)