Igor Andrović, direktor Sajma Viroexpo, dao je intervju Virovitičkom listu kojeg objavljujemo u cijelosti.
Igor Andrović, direktor Sajma Viroexpo, dao je intervju Virovitičkom listu kojeg objavljujemo u cijelosti. Mlad, elokventan, stručan. Sve su to parametri za direktora Sajma Viroexpo, pročelnika županijskog Upravnog odjela za gospodarstvo, poljoprivredu u europske fondove, ali i budućeg kandidata HDZ-a za župana VPŽ – Igora Androvića. U njega je s pravom puno povjerenje imao bivši župan, danas ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić, davši mu “u ruke” sajam koji od tada bilježi iznimno velik porast i broja izlagača i posjetitelja s novim sadržajima koji su Viroexpo pozicionirali među najbolje sajmove u Hrvatskoj.
IZLAGAČKI PROSTOR JE POPUNJEN
Manje od dva tjedna prije početka sajma, izlagački prostor je popunjen. Viroexpo ponovno dokazuje kako je ”sajam s dušom”.
– Kažu da je Virovitica „trijem Slavonije“. Kažu da je to ulaz u ponosnu Slavoniju. No, kažu da je Virovitica na granici, gdje se sljubljuju Slavonija i Podravina, a baš ovdje, gdje se spaja „kaj i što“, gdje se stapaju obronci Bilogore s pitomom ravnicom i pješčanim obalama rijeke Drave, postoji jedini gospodarski „sajam s dušom“, jedini sajam na koga su ponosni svi stanovnici Virovitice i Virovitičko-podravske županije, sajam koji je davno probio granice i postao međunarodno prepoznatljiv brand – Viroexpo.
Svake godine Viroexpo bilježi i porast broja posjetitelja i izlagača. Doista je ”sajamski fenomen”, praktički jedini sajam u Hrvatskoj koji konstantno ”vozi u petoj brzini”.
– Sajam je to čiji počeci sežu u 1996. godinu kada je 19. siječnja u kavani Hotela Slavonija u Virovitici, gradu bogate obrtničke i poljoprivredne tradicije, nakon četiri desetljeća pauze, obnovljena sajamska manifestacija. Na prvoj izložbi, koja se održavala na 375 četvornih metara prostora, predstavilo se trideset, isključivo poljoprivrednih proizvođača, s područja Virovitičko – podravske županije. Vidjelo ju je 1200 posjetitelja.
I tada a i danas, Viroexpo je imao „ono nešto“. Zovu ga i „sajam s dušom“, jer ovdje se izlagači i posjetitelji uvijek vraćaju, nikada ne odustaju od njega. I baš zbog toga, Viroexpo, konstantno, iz godine u godinu, i u vremenima kad su se negdje sajmovi gasili, bilježi povećanje i broja izlagača i posjetitelja. Viroexpo je zbog toga doista fenomen.
Zbog tih pozitivnih pokazatelja, Viroexpo s opravdanjem nosi epitet jednog od najprepoznatljivijih brendova grada Virovitice i Virovitičko-podravske županije. Osim što stvara čvrste veze između gospodarstvenika s područja Hrvatske, ali i šire, sajam iz godine u godinu bilježi sve veću posjećenost. Tako je prošlogodišnji sajam, Viroexpo 2016. okupio 750 izlagača iz 27 zemalja svijeta, a posjetilo ga je 26.400 posjetitelja. I ove godine će nastupiti izlagači iz 27 zemalja svijeta.
VIROEXPO JE JEDAN OD TRI NAJZNAČAJNIJA SAJMA U HRVATSKOJ
No, nije lako uvijek biti u vrhu. Ali rad, rad i samo rad, pokazuje rezultate. Svake godine vam se vraćaju i izlagači i posjetitelji.
– Kroz godine, Viroexpo se pozicionirao kao jedan od tri najvažnija sajma u Hrvatskoj uz Zagrebački Velesajam i Bjelovarski sajam, dolazi Viroexpo. On je i najznačajnija pozornica za mnogobrojne obrte, male poduzetnike, poljoprivrednike iz cijele Slavonije i Podravine, ali i posljednjih nekoliko godina iz cijele Hrvatske i inozemstva. Prošle godine je na Viroexpu nastupilo izlagača iz rekordnih 27 stranih zemalja. Ove godine, naša Zemlja partner sajma bit će Republika Češka. To je drugi put da je Češka naša Zemlja partner, još jedan dokaz kako se kod nas gosti uvijek vraćaju, vjerojatno zato što se uvijek trudimo biti odlični domaćini.
Viroexpo je mnogima bio ”prvi izlaz u svijet”, upravo na tome ste godinama pomagali našim poduzetnicima, gospodarstvenicima, obrtnicima.
– Viroexpo je uvijek izlagačima nudio „svjetla pozornice“, nama su izlagači i naši posjetitelji uvijek bili na prvo mjestu. Kroz naš sajam poduzetnici iz regije dobivaju priliku da se povežu, stvore nove kontakte, razmjene informacije kako bi u budućnosti otvorili neke nove horizonte. Viroexpo je sjajna prigoda za promociju gospodarskih, turističkih i ostalih potencijala. Kroz godine održavanja na sajmu su se potpisivali ugovori o poslovnoj suradnji, partnerstvu, naš sajam je od početaka do danas mjesto gospodarske suradnje.
Iako živimo u informatičkom dobu i postoji jako puno dostupnih informacija, i dalje je najveća vrijednost u osobnom kontaktu i interakciji. Godinama se trudimo kako bi povezivali poduzetnike, kako bi im otvarali vrata poduzetništva. Viroexpo je oduvijek pomagao poljoprivrednicima, obrtnicima, poduzetnicima s područja naše županije. Neki su ovdje ostvarili prve poslovne kontakte, nekima je ovo u počecima bio „prozor u svijet“. Ponosimo se na to, ponosimo se jer smo bili poveznica onima koji su se svojim kvalitetnim proizvodima probili na zahtjevno europsko i svjetsko tržište.
NAŠA DEVIZA JE „KAKO NEMA KOČNICA“ I KAKO „NEMA GRANICA“ ZA NOVE POTHVATE ZA DOBROBIT SVAKOG SUDIONIKA SAJMA, GRADA VIROVITICE I VIROVITIČKO-PODRAVSKE ŽUPANIJE
Ponosni ste na rezultate koje ostvarujete?
– Jesmo. Naš cilj svih ovih godina je bio pomoći našim poduzetnicama, poljoprivrednicima, obrtnicima, da pronađu put „prema zapadu“. Zahvaljujući i Viroexpu, Virovitičko-podravska županija je velikim dijelom izvozno orijentirana županija, a proizvodi naše drvno-prerađivačke industrije, ali i keramičke, obućarske, mogu se pronaći diljem Europe i Svijeta.
Sretni smo na svaki „stisak ruke“ i na svaku pohvalu, no kada nam netko od izlagača kaže „izuzetno smo zadovoljni štandom koji smo imali kao i posjetom te zainteresiranošću za naše tvrtke i proizvode. Osjećali smo se kao kod kuće, Virovitica može biti ponosna svojim sajmom, ali i ljudima koji su je predstavljali”, osjećamo veliki ponos. Jer, mi smo ovdje zbog vas, kako naših poduzetnika, obrtnika, poljoprivrednika, tako i zbog posjetitelja. I zato se trudimo svake godine biti još bolji. Naša deviza je „kako nema kočnica“ i kako „nema granica“ za nove pothvate za dobrobit svakog sudionika sajma, grada Virovitice i Virovitičko-podravske županije.
Viroexpo je primjer dobre prakse u kojoj su svi dionici ovog velikog i značajnog projekta – na istom putu.
– Svega toge ne bi bilo bez sinergije svih organizatora i pokrovitelja sajma. Virovitičko-podravske županije, Grada Virovitice, HGK Županijske komore Virovitica, HOK-a Područne obrtničke komore Virovitičko-podravske županije, Turističke zajednice Virovitičko-podravske županije. Viroexpo je u prvom redu zajednički projekt koji predstavlja sinergijsko djelovanje svih onih dionika koji na njemu rade tijekom cijele godine i to sa srcem, volonterski, ali i dokaz kako pojedinačno možemo malo, ali svi zajedno možemo jako puno. Svima nama cilj je boljitak ove zajednice kako bi se što bolje prezentirali gospodarski potencijali s kojima naša županija raspolaže. Radi se o vrlo vrijednom projektu, potencijalu za razvoj gospodarstva, i on je idealan primjer podizanja kvalitete i razvoja poduzetništva.
Koji je vaš putokaz za bolju budućnost?
– Sajam Viroexpo je jedan od pokretača gospodarskog razvoja te jedan od najprepoznatljivijih brendova grada Virovitice i Virovitičko-podravske županije, mjesto susreta poslovnih ljudi i brojnih posjetitelja te kao takav pozitivno utječe na razvoj gospodarstva u cijeloj regiji. Naša deviza je kako prije svega moramo dati podršku našim domaćim poduzetnicima. Ako sami sebi ne pomognemo, neće nam nitko pomoći, a ovakvim projektima kao sajam Viroexpo, stvaramo dobru poslovnu klimu za poslovanje, a upravo su mala i srednja poduzeća ona koja trebaju doprinijeti napretku i razvoju države te izlasku iz krize. Ako su već Hrvati vrijedni ljudi van naših granica, otvorimo im mogućnost da ostanu ovdje i da zajedno jačamo svoje gospodarstvo. Vjerujem da to možemo – riječi su direktora Sajma Viroexpo Igora Androvića. (Virovitički list, Fotografija: Ivan Šemper)