Nepotrebno je isticati značajnu ulogu sajmova u globalnom gospodarstvu. Zahvaljujući toj ulozi i Ujedinjeni narodi su prepoznali ovaj dio poslovnih aktivnosti kao važan industrijski sektor. Suvremena trgovina stoga nastoji pojačano reafirmirati ideju sajmovanja. Svjetski dan sajmovanja jedan je od pogodnih instrumenata u tom pogledu pa se tog dana različitim aktivnostima nastoji oživjeti potrebna veza između gospodarstva i sajmova u funkciji kvalitetnog regionalnog razvoja. Ove godine domaćin obilježavanja tog dana bio je Grad Virovitica gdje je održana 5. konferencija o sajmovanju pod nazivom „Trendovi i iskustva u transformaciji sajamske industrije“.
Konferencija je održana u Centru kulture u organizaciji časopisa „Suvremena trgovina“ te pod pokroviteljstvom Virovitičko-podravske županije, Grada Virovitice i Hrvatske gospodarske komore. Konferenciji su nazočili predstavnici 20 sajmova iz 6 zemalja.
U uvodnom dijelu nazočnima se u ime organizatora obratio direktor i glavni urednik „Suvremene trgovine“ Srećko Sertić istaknuvši da se sajmovi u Europi, koji još uvijek čine više od 65 posto svih relevantnih sajamskih priredbi u svijetu, nalaze pred novim investicijskim ciklusom. – Više od 5 milijardi eura uložit će se u sajamske prostore i posebno sajamsku infrastrukturu u narednih 10 godina. Cilj je zadržati primat i osposobiti se za konkurentsku bitku u budućnosti, rekao je Srećko Sertić.
Direktor HGK Županijske komore Virovitica Milan Vanđura naglasio je kako ova manifestacija znači mnogo za naš grad i našu županiju jer pozicionira Viroviticu kao sajamsko središte na jednu širu kartu, a za to je zaslužan, prije svega, Međunarodni sajam gospodarstva, obrtništva i poljoprivrede Viroexpo.
– Viroexpo je među vodećim sajmovima u Hrvatskoj gdje redovito nastupa preko 700 izlagača iz brojnih zemalja svijeta, konkretno, ove godine ih je bilo iz 29. To je ono što daje impuls razvoju gospodarstva, većem plasmanu proizvoda, a direktno utječe i na nova zapošljavanja te demografska kretanja, rekao je Milan Vanđura.
Nazočnima se obratio i virovitički gradonačelnik Ivica Kirin koji je, govoreći o sajmu Viroexpo, kazao kako je ta manifestacija dokaz koliko daleko može dogurati jedna maja ideja.
– Virovitica nema hotele, udaljena je od svih autocesta, nemamo nikakve pretpostavke za razvoj ovakve manifestacije, osim dobre volje ljudi u institucijama koji dokazuju da je zajedničkim djelovanjem sve moguće. Sljedeće je u planu gradnja hale za Viroexpo, imamo zainteresirane investitore za gradnju hotela i u Virovitici se događaju stvari koje su nekada bile nezamislive, velikim dijelom zahvaljujući Viroexpu, rekao je gradonačelnik Ivica Kirin.
Josip Zaher, potpredsjednik HGK- za turizam trgovinu i financije, izrazio je kako mu je zadovoljstvo što se ova manifestacija danas održava u Virovitici i što se u jednom nevelikom gradu organizira sajam koji je odavno nadišao lokalne razmjere te postao međunarodnog karaktera. – Želio bih istaknuti da je sajam još uvijek prilika za potvrdu statusa na tržištu, kao i mjesto za pronalazak novih tržišta na koje bi tvrtke mogle plasirati svoje proizvode i usluge. Unatoč sve prisutnijim Internet modelima komuniciranja i prodaje, sajam kao direktni marketing kojeg karakterizira komunikacija licem u lice ostaje i dalje vodeći element koji bitno doprinosi lancu prodaje, plasmana, opskrbe, istaknuo je Josip Zaher.
Virovitičko-podravski župan Igor Andrović rekao je kako su Grad Virovitica i Virovitičko-podravska županija tradicionalno sajamski grad i županija. – Osim sajma Viroexpo koji je međunarodno poznat, imamo još nekoliko sajmova. To je sajam Agroexpo koji smo pokrenuli prije nekoliko godina i koji je lokalnog karaktera, ali i tu se iz godine u godinu povećava broj izlagača iz drugih gradova i županija. Imamo i Izložbu malih životinja koja je također postala brend našeg grada i županije, naglasio je Igor Andrović.
Petu konferenciju o sajmovanju pod nazivom „Trendovi i iskustva u transformaciji sajamske industrije“ otvorio je ravnatelj SAFU-a Tomislav Petric koji je pohvalio timski rad Grada i Županije, dviju komora i turističkih zajednica.
– Radilo se korak po korak i Međunarodni sajam Viroexpo danas je pokretač razvoja. Prije dvije do tri godine Viroexpo se održavao u bivšoj Virovitičanki, no gospodarstvenik je tražio taj prostor za otvaranje pogona. Sajam koji je bio progresivan je ustupio prostor poduzetniku za daljnji razvoj i nova radna mjesta – rekao je Tomislav Petric.
Konferenciji su nazočili, među ostalima, i zamjenici gradonačelnika Virovitice Damir Marenić i Vlasta Honjek – Golinac, predsjednik HGK Županijske komore Virovitica Ivan Slamić, županijski i gradski pročelnici, direktori županijskih i gradskih tvrtki, predstavnici razvojnih agencija…
Teme konferencije bile su:
– Stalne promjene – uvjet napretka – opći pregled kretanja i najnoviji trendovi u svjetskoj sajamskoj industriji s naglaskom na prioritete (zaključci Kongresa UFI 2017.)
– Promjene u očekivanjima izlagača – najnovija istraživanja prikazana na Global Association of the Exhibition Industry (studija Global Exhibitor Insights)
– Promjene u očekivanjima posjetitelja (Global Visitor Insights)
– Digitalizacija sajamskih aktivnosti – kratki pregled najnovijih trendova. Što su to uopće digitalni sajmovi? Što znači digitalizacija sajamskih priredbi?
– Uloga lokalnih/regionalnih sajmova na gospodarska kretanja i razvoj
Nakon toga, održan je panel na temu Kakve koristi ima gospodarstvo od nastupa na sajmovima? (virovitica.hr, Fotografije: Kristijan Toplak)